چرا 1 یکه و 2 دو


 

طب سنتی و جایگاه آن

از دیر باز در کشورمان در کنار اطباء و پزشکان دارنده علم کلاسیک،افرادی در عرصه طبابت خدمت می کنند که فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند و این قبیل افراد هنوز خود را مدیون تجربه و انتقال نسل به نسل آن  از اجداد خود می دانند . یکی از این افراد شخصی به نام آقای حاج غلامعلی تدبیری است که در رشته شکسته بندی فعالیت می کند وی فردی بسیار دوست داشتنی و خوش برخورد بوده و سعی می کند با شیوه ی  خاص خود بیماران را طبابت نماید. راستی اگر این قبیل افراد وجود نداشته باشند ، مردم کم در آمد چگونه می تواتتد هزینه های رادیولوژی ، ام ار آی ، آزمایش و هزینه های جراحی و ... را تحمل کنند؟

از طرف دیگر واقعأ آیا حضور و استمرار خدمت این قبیل افراد در رشته های مختلف نیازمند تدوین یک سری مقررات و شیوه نامه ها نیست؟ مسئولین نظام سلامت جامعه چه فکر و تدبیری به استمرار خدمت این قبیل افراد کرده اند؟

برگرفته از هفته نامه آذر اندیش  یک شنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۰ شماره ۲۶۸

 

چرا صدای کشیده شدن ناخن روی تخته ناهنجار است

 دلیل اینکه چرا صدای کشیده شدن ناخن روی تخته ناهنجار است کشف شد.محققان آلمانی موفق شده اند دلیل آزار دهنده بودن یکی از گوش خراش ترین صداهای جهان، صدای کشیدن ناخن بر روی تخته سیاه را کشف کنند.
 

یکی از محبوب ترین و دلخراش ترین شیطنتهای دوران مدرسه را به یاد دارید؟ ناخن کشیدن بر روی تخته سیاه که همه را از کلاس درس فراری می داد! گوش کردن به این صدای گوش خراش تقریبا برای همه غیر قابل تحمل است.

ادامه نوشته

geogebra

برای دانلود جئو جبرا به این سایت سر بزنید   


آلفرد نوبل

آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند! حتما می دانید که نوبل مخترع دینامیت است. زمانی که برادرش لودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است. آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: "آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!"

آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.

امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم. او امروز، هویت دیگری دارد.
یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است! اینجا کلام علی(ع) معنا پیدا می کند که «
ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است». بدیهی است تفکری ارزشمند است که سرنوشت ساز باشد و انسان را به صلاح و رستگاری سوق دهد.

آمار لحظه به لحظه جهان  

آمار لحظه به لحظه جهان  رو ببینید

                     لینک زیر را کلیک کنید


http://www.worldometers.info/fa

سوالات oss تركيه ( رياضيات كنكور تركيه )‌

سوالات oss تركيه ( رياضيات كنكور تركيه )‌

سوالات سطح متوسطي دارند و اكثريت دوستان مي تونند به سوالات پاسخ دهند .

اولين سوال از oss 2006 براتون مي ذارم :‌

1- از اينكه داريم مقدار a+b را بدست بياوريد .

2- از معادله ي مقدار a را بدست آوريد .

3- از معادله ي مقدار a چقدر است ؟

4- ساده شده ي عبارت چيست ؟‌

تن تن ومیلو


دوستان عزیز اگر به کتاب ها یا کارتونهای تن تن ومیلو علاقه مند هستید حتما از این وبلاگ دیدن کنید 

http://tintin1.blogfa.com

تصویر ذهنی

شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. زنگ را زدند بیدار شد و با عجله دو مسئله را که روی تخته سیاه نوشته شده بود یادداشت کرد و با این «باور» که استاد آنرا به عنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آنروز و آن شب برای حل کردن آنها فکر کرد. هیچیک را نتوانست حل کند. اما طی هفته دست از کوشش برنداشت. سرانجام یکی از آنها را حل و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد زیرا آندو را به عنوان دو نمونه ازمسایل غیر قابل حل ریاضی داده بود


 در یک باشگاه بدنسازی پس از اضافه کردن 5 کیلوگرم به رکورد قبلی ورزشکاری از وی خواستند که رکورد جدیدی برای خود ثبت کند. اما او موفق به این کار نشد. پس از او خواستند وزنه ای که 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان کند. این دفعه او براحتی وزنه را بلند کرد. این مسئله برای ورزشکار جوان و دوستانش امری کاملا طبیعی به نظر می رسید اما برای طراحان این آزمایش جالب و هیجان انگیز بود. چرا که آنها اطلاعات غلط به وزنه بردار داده بودند. او در مرحله اول از عهده بلند کردن وزنه ای برنیامده بود که در واقع 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر بود و در حرکت دوم ناخودآگاه موفق به بهبود رکوردش به میزان 5 کیلوگرم شده بود. او در حالی و با این «باور» وزنه را بلند کرده بود که خود را قادر به انجام آن می دانست.


 
هر فردی خود را ارزیابی میکند و این برآورد مشخص خواهد ساخت که او چه خواهد شد. شما نمی توانید بیش از آن چیزی بشوید که باور دارید«هستید». اما بیش از آنچه باور دارید«می توانید» انجام دهید

هدیه ی گوگل به دنیای ریاضیات



گوگل برای پوشش دادن هزینه های المپیاد ریاضیدانان جوان، مبلغ یک میلیون یورو (معادل یک میلیون و ۳۵۰ هزار دلار ) را به سازمان المپیاد جهانی ریاضی (IMO) به عنوان هدیه پرداخت کرده است.
این مسابقات جهانی از سال ۱۹۵۹ تا به امروز هرساله بین ریاضیدانان زیر ۲۰ سال منتخب کشورهای مختلف جهان برگزار و برندگان آن تعیین می شود.
امسال شهر آمستردام هلند درحالی میزبان ریاضیدانــان جوان خواهد بود که به گفته رئیس آکادمی سلطنتی علوم و هنر هلند و رئیس این دوره المپیاد، هدیه سخاوتمندانه گوگل، جامعه علمی را مدیون این پشتیبانی و حمایت کرده است.
البته این اولین بار نیست که گوگل از طرح ها ومسابقات مختلف علمی حمایت کرده است.
همچنان که چندی پیش گوگل و بنیاد ایکس پرایز اعلام کردند برای کسانی که موفق شوند تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ یک کاوشگر را روی ماه فرود آورند و با استفاده از آن حداقل ۵۰۰ متر حرکت کرده و تصاویر و فیلم هایی را در حجم یک گیگابایت به زمین ارسال کنند، جایزه ۳۰ میلیون دلاری در نظر گرفته اند.
در این میان می بایست علاقه به علم ریاضیات را از جمله دغدغه های اصلی گوگل به حساب آورد که به نظر می رسد از علاقه موسسان آن یعنی سرگی برین و لاری پیج، ناشی می شود، چراکه برین که در روسیه متولد شده است پسر یک استاد آمار است و مادرش هم برای ناسا کار می کند و والدین لری پیج هر دو معلم رایانه هستند.
همین توجه و علاقه به علم ریاضیات باعث شده تا آنها نام شرکت خود یعنی Google را هم از کلمه Googol بگیرند. Googol اسم مستعار یک عدد است (این عدد در واقع «۱۰ به توان ۱۰۰» است) که توسط میلتون سیروتا نامگذاری شده است.
در این میان اگرچه انتخاب نام گوگل جنبه شعاری دارد و به این مفهوم است که این شرکت قصد دارد تا سرویس ها، خدمات و اهداف خود را به تمام جهان گسترش دهد، اما نشان می دهد که موسسان این شرکت موفق، دایما درحال طرح جناس های عددی و معماهای ریاضی هستند.
به جرات می توان گفت مهارت و توانایی ریاضی دلیل نیمی از موفقیت های گوگل یعنی توانایی تبدیل همه جستجوها به پول است.
حالا گوگل با حمایت از نخبگان جوان ریاضی سعی دارد علاوه بر کمک به گسترش هرچه بیشتر این علم، از سرمایه گذاری در اهدای این جوایز برای جذب نیروهای آینده خود استفاده کند.